HOW MUCH SUSTAINABILITY?

5 iunie 2024 • Biavati Events, București


ALBUM FOTO EDITIA 2024

CONTEXT

Toate proiectele pentru transformarea businessurilor în afaceri sustenabile au avut de suferit de pe urma războiului din Ucraina. Obiectivele ambițioase pe care companiile le aveau în urmă cu trei ani nu mai sunt de actualitate. A fost necesară o resetare, o reconfigurare a piețelor, dar și a obiectivelor privind amprenta de carbon sau impactul asupra mediului.

Prelungirea războiului și perspectivele incerte de pe piața energiei vin cu noi provocări pentru atingerea obiectivelor NET 0 la emisiile de carbon din activitatea economică. Remodelarea strategiilor pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon a devenit prioritară, dar alternativele sunt fie insuficiente, fie ineficiente din perspectiva costurilor.

Devine imperativ pentru companii să stabilească un ritm optim de transformare a businessului fără să afeceteze stakeholderii implicați sau afectați de activitatea lor economică. Deviațiile de la ritmul optim au condus și pot conduce în continuare la decalaje între obiectivele stabilite politic și capacitatea inovației tehnologice de a ține pasul cu termenele stabilite.

Teme abordate

Sustenabilitatea financiară a transformărilor sustenabile

În ce măsură poate absorbi economia transformările pentru o activitate sustenabilă. Cum trebuie realizate reglajele pentru a evita efecte adverse
Europa a furat startul, China a ratat startul. Cum păstrăm avantajul în combaterea schimbărilor climatice fără să plătim scump acest avantaj
Cum transformăm costurile sustenabilității în beneficii în relația cu consumatorii

Educația sustenabilă ca suport pentru economia sustenabilă

Educație, dar unde, dacă școlile din mediul rural reprezintă un pericol pentru copii
Educația de mediu. Cum trecem de la conștientizare la învățare și aplicare
Educația nutrițională – primul pas spre o generație sănătoasă, dar și spre reducerea risipei alimentare
Învățământul dual ca soluție win-win pentru elevi și companii deopotrivă

Abordarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă din perspectiva ESG

Colectarea și reciclarea ambalajelor – obiectiv necesar
Eficiența investițiilor în reducerea amprentei de carbon
Retailul și relația cu sustenabilitatea – perspective și oportunități
ESG din perspectiva companiilor – unde punem accent fără să ne doară bugetul

PROGRAM

SUSTAINABILITY & CSR EXCELLENCE

How MUCH Sustainability?



Ora 14.30 - Primirea invitaților.

Ora 15.00 - Mesaj de bun venit

Cât de sustenabilă financiar este transformarea în care s-a angajat compania dumneavoastră? Dacă este amortizabilă in timp această investiție vă rog să ne explicați cum?

Ora 15.15 - Panel 1 - Sustenabilitatea financiară a transformărilor sustenabile

Marius Brînzea - Director de Strategie, Reciclad`OR
Operaționalizarea și eficientizarea procesului de raportare a sustenabilității în concordanță cu prevederile directivei CSRD

Alexandra Trandafir - Marketing, CHEP Central and Eastern Europe
Maximizing Value: Financial benefits of Circular Economy solutions

Emanuel Constantin - CEO, Inovalabel
Etichete Eco-design pentru ambalaje sustenabile

Alice Nichita - Corporate Affairs and Sustainability Director, Coca-Cola HBC România


Alina Violeta Cismaș - Sustainable Development Manager, Ursus Breweries
Legacy 2030: Parteneriate pentru sustenabilitate

Ora 16.30 - Coffee break

Ora 16.45 - Panel 2 - Dezbatere : Educația sustenabilă ca suport pentru economia sustenabilă

Dezbatere despre spații de învățământ în medii defavorizate, învățământul dual, educația de mediu, educație nutrițională, educație civică și despre securitatea cibernetică a minorilor

Mihaela Petrovan - Președinte, BookLand


Robert Uzună - Vicepreședinte Corporate Affairs, Ursus Breweries


Irina Siminenco - Corporate Affairs Manager, Nestlé România


Alexandra Ghenea - Vicepreședinte, Ecoteca


Dan Laszlo - CEO, Inventive+ Marketing Agency


Ora 18.00 - Coffee break

Ora 18.15 - Panel 3 - Abordarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă din perspectiva ESG

Valer Hancaș - Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România
Toward sustainability reporting

Ioana Ciobotariu - Consumer Marketing Manager, RetuRO
Provocări și oportunități la 6 luni de funcționare a SGR

Noemi Varga - Specialist PR, dm drogerie markt
Giving Friday sau beneficiile transformării unui eveniment de business într-un eveniment social

Tulia Cășvean - Director Comunicare Corporativă şi PR, Transavia
Model sustenabil de afacere, de la bob la furculiță și înapoi

Cristian Roman - Președinte Asociația Taxiul cu bomboane
Despre proiecte realizate din suflet pentru copii

Ora 19.30 - GALA PREMIILOR DE EXCELENȚĂ ÎN SUSTENABILITATE - ediția 2024
10 PREMII ACORDATE PENTRU COMPANII, PROIECTE, ONG-URI ȘI OAMENI MERITUOȘI

Ora 20.00 - Cina și Cocktail

CUMPĂRĂ BILET

Speakeri

În ordinea alfabetică a companiilor reprezentate, începând cu doamnele:

Speaker

MIHAELAPETROVAN

Președinte, membru fondator, Asociația BookLand

Speaker

AlexandraTrandafir

Marketing, CHEP Central and Eastern Europe

Speaker

AliceNichita

Corporate Affairs and Sustainability Director, Coca-Cola HBC România

Speaker

NoemiVarga

Specialist PR, dm Drogerie Markt

Speaker

IrinaSiminenco

Corporate Affairs Manager, Nestlé România

Speaker

IOANACiobotariu

Consumer Marketing Manager, RetuRO

Speaker

TuliaCăşvean

Director Comunicare Corporativă şi PR, Transavia

Speaker

AlinaCismaș

Sustainable Development Manager, Ursus Breweries

Speaker

ALEXANDRAGHENEA

Vicepreședinte, Ecoteca

Speaker

EmanuelConstantin

CEO, Inovalabel

Speaker

DanLaszlo

CEO, Inventive+ Marketing Agency

Speaker

Valer Hancaş

Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România

Speaker

MARIUSBRÎNZEA

Director de Strategie, Reciclad'OR

Speaker

CRISTIANROMAN

Președinte, Asociația Taxiul cu bomboane

Speaker

ROBERTUZUNĂ

Vicepreședinte Corporate Affairs, Ursus Breweries

Speaker

CORNELIU BERTEAHANGANU

Fondator, Școala Fără Șomeri

PARTENERI

Implicarea face diferenta
Kaufland Romania
Coca-Cola
Coca-Cola HBC
returo
Ursus_Breweries
Reciclador
dm-drogerie markt
Profi
NESTLE
Nescafe
inovalabel
Inventive
TRANSAVIA
CHEP

Rezervari

Pret

180 Euro

+ TVA

Rezervați-vă locul la conferință!


3 pași pentru a-ți asigura locul la conferință:
1. Consultă PLANUL SĂLII pentru a-ți alege locul și masa dar și pentru a vedea lista companiilor confirmate!
(Ex.: masa 1, loc a, b, c...)

2. Completează FORMULARUL DE REZERVARE și în cel mai scurt timp revenim cu factura proformă!
3. Plătește în 72 de ore și pregătește-te de conferință!

DISCOUNT PENTRU Grupuri

5% pentru 2 persoane
7% pentru 3-4 persoane
8% pentru 5 sau mai multe persoane

Articole

How MUCH Sustainability

A VI-a ediție a Conferinelor Sustainability & CSR Excellence a avut loc pe 5 iunie la București și a căutat răspunsuri privind modul în care companiile se pot raporta la sustenabilitate ca model de business. How Much Sustainability – tema dezbaterilor din acest an – a atras pe scenă 15 reputați speakeri ce au discutat despre rolul și impactul pe care sustenabilitatea îl are asupra diverselor modele de business, dar și rolul și impactul pe care companiile îl au în transformarea comunităților în entități sustenabile.

Marius Brînzea, Reciclad`OR: „Complexitatea cerințelor de date din CSRD necesită ca toate companiile să se pregătească din timp”

De ce Marius Brînzea vorbește la Circulad`OR despre operaționalizarea și eficientizarea procesului de raportare conform Directivei CSRD? În anul 2021, pe capitalul de încredere construit la Reciclad`OR și prin parteneriatele dezvoltate cu peste 1.000 de companii.

Alexandra Trandafir, CHEP Central and Eastern Europe: „Beneficiile financiare derivă din utilizarea unui sistem share and re-use pentru logistica și transportul mărfurilor”

Suntem lideri în economia circulară în serviciile de tip pooling, în industria pe care o reprezentăm. Paleții ajung la producător, apoi la retaileri, după descărcare paleții se întorc la noi, unde sunt inspectați, reparați și retrimiși înapoi în piață.

Emanuel Constantin, Inovalabel: „Rolul etichetei este de a facilita reciclarea ambalajului, nu neapărat ca eticheta să fie reciclabilă”

Sustenabilitatea este un subiect la modă dar care încă ridică foarte multe semne de întrebare și produce încă multe controverse. În jurul acestui subiect se nasc multe confuzii pe care noi le-am constatat din piață.

Alice Nichita, Coca-Cola HBC România: „Strategia noastră include să facem tranziția către o flotă verde și să promovăm produsele fără zahăr”

Când spui Coca-Cola te gândești mai degrabă la produse, la efectul răcoritor pe care produsele noastre îl au într-o zi toridă de vară și te gândești mai puțin la amprenta de carbon, la consumul de energie al frigiderelor care păstrează băuturile reci și la tot impactul pe care lanțul de valoare al acestor băuturi îl are asupra mediului.

Alina Violeta Cismaș, Ursus Breweries: ”Obiectivele noastre: neutralitatea emisiilor de carbon, reducerea consumului de apă și circularitatea ambalajelor”

La întrebarea How MUCH Sustainability, cu care ne-a provocat PIAȚA, avem și un răspuns pe măsură. Când ne gândim la o companie care este lider în industrie, pentru că la un lider se uită toți și se inspiră, noi credem că dacă liderul are ambiții mai mari atunci șansele ca acele ambiții să se transmită în industrie sunt mai mari.

Educația sustenabilă ca suport pentru economia sustenabilă

Pentru că pe 5 iunie a fost atât Ziua Internațională a Mediulului, cât și Ziua Învățătorului, un întreg panel a fost dedicat dezbaterilor privind educația. Am abordat problematica spațiilor școlare din mediul rural, dar și soluția oferită prin învățământul dual.

Abordarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă din perspectiva ESG

Convulsiile sociale profesionale determinate de grevele fermierilor ca urmare a măsurilor dure din Green Deal, dar și ca urmare a concurenței nu tocmai corecte a produselor ucrainene pe piața europeană, au ridicat mari semne asupra ritmului de implementare a prevederilor din Green Deal.

Valer Hancaș, Kaufland România: „Directiva CSRD va schimba mult abordarea sustenabilității în România”

Înainte de a vorbi despre proiectele Kaufland, aș dori să-i felicit pe participanții din sesiunea anterioară în care tema a fost educația. Mi-am amintit că în anii `40, în plin război mondial, departamentul apărării din Anglia a solicitat creșterea bugetului armatei pentru armament și muniție, prin tăierea bugetelor de la alte departamente, inclusiv cultură.

Ioana Ciobotariu, RetuRO: „Provocări și oportunități la 6 luni de funcționare a SGR”

Sistemul Garanție Returnare este principalul tool prin care România încearcă să-și atingă cotele de coleectare a ambalajelor stabilite la nivelul Uniunii Europene. Pentru anul 2024 vorbim despre o cotă de colectare de 65%. Până la finalul lunii mai, RetuRO a colectat jumătate de miliard de ambalaje.

Noemi Varga, dm drogerie markt: „dm are peste 1400 de articole care au cel puțin o certificare ecologică în România”

Compania noastră este în România din 2007, suntem una din puținele companii multinaționale din retail care avem sediul central și depozitul în Timisoara și încercăm să ne implicăm în comunitatea locală, în special în Timișoara.

Tulia Cășvean, Transavia: ”Pentru noi responsabilitatea socială este puțin altfel: înseamnă în primul rând siguranță alimentară”

Mă bucur că sunt astăzi aici, chiar de ziua mediului, cu toate că dacă mă uit la ceas ne apropiem foarte mult de ziua siguranței alimentare care este pe 7 iunie. În ceea ce ne privește pe noi, la Transavia, o afacere de familie cu capital 100% românesc de peste 33 de ani în România, noi nu avem un department specific de CSR și am să vă spun de ce.

Gala Premiilor de Excelență în Sustenabilitate - ediția 2024

Ultima parte a conferinței How Much Sustainability a fost dedicată Galei Sustainability & CSR Excellence, gală în cadrul căreia au fost acordate 12 premii pentru companii, proiecte, ONG-uri sau personalități care s-au remarcat în ultimul an prin acțiuni sau prin consecvență în ceea ce privește abordarea profesionistă a sustenabilității.

Unde?

București

Cand?

5 iunie 2024

Email

office@piatatrade.ro