Gustul Viitorului nu este doar un proiect demarat în 2019, ci este viziunea care preocupă - încă de la înființarea sa - Asociația Agricola – Neam de Gospodari. Adică noi, cei care producem hrană, să facem o diferență în educația și viitorul celor care hrănesc România de mâine!
Suntem prima companie de băuturi răcoritoare din România cu producție in-house de PET reciclat (rPET). Producem rPET în fabrica Coca-Cola HBC din Ploiești pentru portofoliul nostru de băuturi răcoritoare și ape minerale naturale.
Marco Kößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova
Cum a luat naștere proiectul?
„Timp pentru Bine” a pornit ca o inițiativă personală, când am împlinit 46 de ani. Mi-am dorit să mă implic mai mult în comunitate, să sprijin cauzele în care cred, direct de pe teren.
Este o onoare pentru noi să fim parte din acest proiect care pune bazele dezvoltării durabile a societății noastre. La PENNY, înțelegem că educația și sănătatea sunt două elemente fundamentale în dezvoltarea oricărui copil. Prin parteneriatul nostru cu Habitat for Humanity, ne-am asumat responsabilitatea de a ne asigura că fiecare copil din comunitățile vulnerabile are acces la o masă sănătoasă.
Directiva CSRD a extins sistemul de raportare privind sustenabilitatea businessului și a înglobat în grupul celor ce trebuie să întocmească această raportare și companii ce nu erau pregătite sau erau mai puțin pregătite pentru această etapă a dezvoltării afacerilor.
În Ursus Breweries, punem întotdeauna accent pe promovarea diversității și incluziunii deoarece ne dorim ca fiecare coleg să se simtă liber să fie autentic. Cu acest obiectiv în minte, sub umbrela „Shine as you are”, continuăm an de an să construim și să promovăm un mediu de lucru în care angajații Ursus Breweries pot fi ei înșiși la serviciu.
Proiectele Asociaţiei AGRICOLA vor continua prin lansarea unor alte ghiduri și acțiuni de promovare a creșterii calității vieții. Proiectele noastre se nasc din emoție, un atribut al brandului AGRICOLA pe care oamenii, consumatorii îl apreciază. Gustul care face bine este un ... univers ofertant sub care vom imagina și pune în practică obiective care să fie utile oamenilor, în ideea de o oferi ceva înapoi comunității din care facem parte.
La CHEP ne concentrăm pe deschidere, colaborare și parteneriat cu clienții noștri. Scopul nostru este de a crește eficiența și sustenabilitatea lanțurilor de aprovizionare, într-un model de afaceri circular. Procedând astfel, ne ajutăm clienții și partenerii să optimizeze costurile, să simplifice procesele și, prin urmare, să sporească reziliența lanțurilor lor de aprovizionare.
dm drogerie markt pune, în această vară, accentul pe sănătatea femeilor, cu o abordare modernă despre sănătatea și frumusețea feminină: de la interior la exterior. Campania de sănătate propune o abordare holistică a tuturor aspectelor sănătății femeii, fie că ne gândim la emoțional și mental, sau fizic și frumusețe.
Colectează anual peste 220 de mii de ambalaje ale produselor utilizate. În februarie 2020, Farmec a inițiat demersul de responsabilitate socială „Ai grijă de natură așa cum ai grijă de tine”, cu scopul de a încuraja consumatorii să colecteze selectiv ambalajele produselor din portofoliul companiei.
Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.
La Kaufland, credem cu tărie că România poate fi un loc mai bun pentru noi toți, prin implicarea fiecăruia. Implicarea în comunitățile în care activăm a fost mereu o prioritate. Iar aceasta a crescut constant, odată cu dezvoltarea activității noastre.
Poluarea cu plastic este un fenomen întâlnit la nivel global ce afectează din ce în ce mai mult resursele Planetei. Chiar dacă este prezent în mod inevitabil în viețile noastre, în diferite forme, plasticul este o materie care poate fi controlată la nivel de utilizare, dar și de colectare.
Nestlé, angajat în crearea unei lumi mai sănătoase prin activitățile de responsabilitate socială corporativă (care la Nestlé sunt integrate în conceptul CSV = Creating Shared Value) pe care le întreprinde constant, recunoaște rolul pe care trebuie să-l avem în susținerea comunităților în care operăm.
PENNY România, unul dintre cei mai activi retaileri din România, se dedică promovării sustenabilității și adoptă măsuri concrete pentru a contribui la protejarea mediului înconjurător și la îmbunătățirea vieții comunităților din care face parte. Compania este conștientă de responsabilitatea sa și crede că sustenabilitatea reprezintă cheia pentru un viitor durabil.
Reciclad'or, 52 de campanii de CSR cu impact la nivel național și peste 1.700.000 persoane eco-informate în anul 2022. Resposabilitatea Socială Corporativă (CSR) reprezintă una dintre componentele cheie în modelul de lucru Reciclad'OR și stabilește un exemplu de CSR pe piața de profil din România.
Brandul de bere Ciucaș a fost mereu aproape de natură, dând contur momentelor de relaxare pe care oamenii le petrec împreună, mai ales în aer liber. Prin noul program de responsabilitate socială, legătura dintre brandul Ciucaș, natură și comunitate devine și mai strânsă, în contextul intensificării acțiunilor de protejare a mediului înconjurator.
Daniel Bitere, președinte Asociația Agricola – Neam de Gospodari: „Proiectele Asociației Agricola se nasc din emoție, un atribut al brandului AGRICOLA pe care consumatorii îl apreciază. „Gustul care face bine” este clădit din emoție și din dorința de o oferi ceva înapoi comunității din care facem parte.
Gabriel Ivan, Country Manager CHEP România & Bulgaria: „CHEP are un istoric lung de reușite în zona obiectivelor improbabil de atins. De curând, ne-am asumat să conducem revoluția spre regenerare, inventând un nou tip de supply chain împreună cu furnizorii, clienții, echipa noastră și comunitățile pe care le deservim.”
Grija față de resurse și de mediul care ne înconjoară a făcut întotdeauna parte din identitatea brandului de apă naturală minerală Dorna. Prin dezvoltarea de modalități inovatoare și eficiente de utilizare și conservare a resurselor, inovarea ambalajelor pentru a putea fi reciclate și reutilizate din nou și din nou, astfel încât să rămână parte a economiei circulare sau prin campaniile de comunicare, sustenabilitatea este integrată în toate acțiunile Dorna.
Sustenabilitatea a fost mereu una din temele principale în jurul cărora a fost construită filosofia dm, dovadă și faptul că în prezent avem 1260 articole sustenabile în drogherii, dintre care 880 sunt marcă proprie. Brandurile dm sunt create special pentru dm drogerie markt și conving printr-o gamă largă de produse, fiind vorba de peste 30 de nume ce acoperă diverse game: îngrijire personală, produse cosmetice, articole de igienă, sănătate, gospodărie, bebe și copii, textile, foto și animale.
Responsabilitatea față de mediu și societate reprezintă unul dintre principalii piloni ai strategiei Farmec, iar campania «Ai grijă de natură așa cum ai grijă de tine» a fost invitația noastră de a reduce impactul deșeurilor asupra mediului și de a crește gradul de colectare selectivă din România, prin aderarea la principiile economiei circulare.
Pentru Kaufland, sustenabilitatea a depășit de mult timp conotația de reciclare sau practici fair trade. Aceasta a devenit o filosofie integrată în toate acțiunile companiei pentru că ea înseamnă, în primul rând, a acționa cu grijă, responsabilitate și recunoștință față de mediu și de cei din jur.
Pentru Lidl România, combaterea risipei alimentare este mai mult decât o prioritate, este o responsabilitate pe care ne-am asumat-o, așa că luptăm pe mai multe fronturi. La nivelul business-ului avem un plan cu două direcții, la care lucrăm în paralel cu aceeași prioritate, și anume optimizarea cantității de produse care ajunge în sistemul operațional și implementarea unui sistem de donare a acelor alimente care nu pot fi salvate din diverse motive.
Dezvoltarea obiectivelor ESG ale Mondelēz reprezintă o parte integrantă a succesului companiei de a deveni mai sustenabilă în domeniul gustărilor. În urmă cu 10 ani, compania a început călătoria în domeniul sustenabilității și continuă să înregistreze progrese pentru atingerea obiectivelor în 2025.
Ca parte integrantă a eco-sistemului local, ca partener loial al comunităților și al retailerilor, ca angajator de top, Nestlé își dorește să aducă valoare adăugată societății românești prin produse sănătoase și prin educație. Nestlé dorește să furnizeze produse de cea mai înaltă calitate, prin practicarea unui business sustenabil. În acest sens, de 26 de ani dezvoltă proiecte locale de CSR, proiecte de awareness și proiecte educaționale privind sustenabilitatea.
În 2020, cu o investiție de 120.000 de euro, PENNY a inaugurat alături de Habitat for Humanity centrul comunitar din Buftea, un spațiu ce funcționează astăzi ca un after-school și care deservește două școli din Flămânzeni și Buciumeni – cartiere defavorizate din Buftea, unde sărăcia, conflictele și condițiile grele de locuire afectează puternic dezvoltarea și educația copiilor.
Adriana-Georgia Calcan, PR & CSR MANAGER RECICLAD'OR: Reciclad'OR, lider pe piața locală de transfer de reponsabilitate a reciclării ambalajelor, este un model pe piața de profil și prin campaniile CSR dezvoltate. Încă de la lansare. Reciclad'OR a derulat peste 100 de campanii online și offline de informare, conștientizare și educarea publicului larg, de la cele mai fragede vârste, cu privire la importanța colectării separate și reciclării deșeurilor de ambalaje.
În cadrul Ursus Breweries, prin intermediul platformei noastre www.desprealcool.ro, implementăm periodic programe, construim parteneriate și dezvoltăm instrumente care au drept rol creșterea gradului de responsabilizare în ceea ce privește consumul de alcool. În calitate de actor responsabil pe piața berii, ne pasă de efectele pe care consumul excesiv de alcool le poate avea și vrem să contribuim alături de toate părțile interesate la prevenirea și combaterea acestui fenomen.
Expresia din titlu nu-mi aparține. Este preluată, cu autor necunoscut, dar reflectă cum nu se poate mai bine realitatea actuală. Avem în față o mare responsabilitate – aceea a recuperării, în materie de responsabilitate corporativă, a recuperării față de protecția mediului, precum și față de educație, față de comunitate în general.
Cristian Călin, Agricola:„AGRICOLA – Neam de gospodari este o asociație tânără și încă de la începuturile sale foarte intenționată să contribuie la îmbunătățirea calității vieții în primul rând prin EDUCAȚIE...”
Mihaela Petrovan – Fondator Asociaţia BookLand: „Cum ne-am apucat de renovarea școlilor? Ideea nu-mi aparține, deşi mi-aș fi dorit... Acum ceva vreme, unul dintre clienții agenției de Marketing și Relații Publice pe care o conduc, More than Pub, ne-a rugat să îi găsim o şcoală ponosită în care să investească nişte bănuți...”
Gabriel Ivan, Country General Manager, CHEP: „E timpul să transformăm modul în care produsele ajung la raft, de la sisteme liniare și degenerative, care irosesc resursele, la modele regenerative, care reînnoiesc natura și sprijină comunitățile.”
Se împlinesc 30 de ani de la prima sticlă de Coca-Cola produsă în România, 30 de ani în care simbolul pe care brandul îl reprezintă a rămas neschimbat: optimismul!
Sustenabilitatea la dm are multe fațete: începând cu realizarea sortimentului, prin măsuri diverse în domeniul mediului și al resurselor, în relația cu angajații și în angajamentul social.
Andra Șumandea, specialist marketing, Farmec:
„Suntem o companie cu rădăcini adânci în comunitățile pe care le deservim, astfel că sustenabilitatea activității și produselor noastre reprezintă unul dintre principalii piloni ai strategiei Farmec...”
Marco Hössl, CEO Kaufland România: Incertitudinea cu care întreaga omenire s-a confruntat în ultimul an a accentuat și mai mult importanța responsabilității față de comunitate, prin implementarea unor acțiuni concrete, menite să genereze un viitor mai bun.”
„Ghidați de motto-ul «Pentru un viitor mai bun», ne-am propus să acționăm responsabil în comunitățile din care facem parte, iar una dintre prioritățile noastre este să luăm măsuri pentru protejarea mediului, atât pentru noi, cât și pentru generațiile viitoare.”
Doru Mitrana, Președinte, Asociația MaiMultVerde: „Din 2008, Asociația MaiMultVerde a construit o cultură a responsabilității și a voluntariatului pentru mediu în România. Prin proiecte și campanii educative, voluntarii noștri au adunat peste 350 tone de plastic din albii de râu sau păduri.„
De-a lungul evoluției sale ca lider global în industria alimentară, Nestlé s-a adaptat la un mediu extern aflat într-o continuă schimbare și a devenit un jucător important în procesul de dezvoltare a unor programe care să genereze valoare pentru economia locală și condiții de îmbunătățire a standardului de viață în România.
Robert Uzună, Ursus Breweries: „Un subiect care continuă să afecteze negativ societatea in care trăim este condusul sub influența băuturilor alcoolice, unul dintre principalii factori de risc la volan ce duc la producerea accidentelor în trafic.„
Gabriela Țicu, Asociația pentru Dezvoltare Durabilă: „Parlamentul European a declarat stare de «urgență climatică» în noiembrie 2019. În acest fel a admis criza climatică pe care o traversăm și a urgentat luarea de măsuri la nivel european pentru a limita efectele schimărilor climatice.„
Teia Ciulacu, Președinte, ViitorPlus: „După mai mulți ani petrecuți în străinătate, am revenit în țară în 2005 din dorința de a contribui la o Românie sustenabilă, unde educăm tinerii despre cum să aibă grijă de mediu, reciclăm, creștem gradul de împădurire din zonele în pericol de deșertificare...„
Irina Ionescu, Coca-Cola HBC: „Ne-am propus ca ceea ce facem să fie întotdeauna cu grijă pentru cei de lângă noi și pentru mediu, mai ales pentru că sustenabilitatea nu e doar despre a avea un impact mai mic, ci despre a fi mai bun.”
În această perioadă de pandemie, cu multiple provocări de ordin sanitar și economic, Grande Gloria Production, producătorul dezinfectanților Hygienium, a demarat o amplă campanie de responsabilizare socială...
Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România: „Cu toții ne așteptam ca 2020 să fie despre altceva. Însă iată că deodată, noul an a venit cu schimbări bruște. Ne-au transformat planurile și ne-au provocat să reacționăm din alergare la noua realitate, care se schimbă de la o zi la alta...„
Alexandra Rîștariu, Mondelez România: „Prin creșterea la nivel global a obiceiului de a lua gustări, Mondelēz International își atinge scopul de a le oferi consumatorilor snack-urile potrivite, folosindu se de anvergura pe care o are compania pentru a crea o schimbare în bine, semnificativă și durabilă.”
PAWEL MUSIAL, PROFI ROM FOOD: „Noi credem cu putere că există puține momente în viața fiecăruia dintre noi în care să avem certitudinea că putem salva vieți! Mai mult ca oricând, în astfel de momente trebuie să dăm dovadă de solidaritate implicându-ne direct...„
Irina Butnaru, PENNY: „Implicarea socială a reprezentat dintotdeuna un pilon de bază al strategiei noastre de comunicare corporativă și sustenabilitate. Anul acesta, pentru a continua să acționăm în mod sustenabil, am fost alături de comunități și am intensificat eforturile de sprijin pentru acestea.”
James Simmons, Unilever South Central Europe:
„În 2021 se împlinesc 30 de ani de când primele produse Unilever au intrat pe piața din România. Suntem mândri de povestea businessului nostru în România – în cei aproape 30 de ani, am reușit să îmbunătățim stilul de viață al românilor și să ajutăm societatea în care trăim.”
Robert Uzună, Ursus Breweries: „În Ursus Breweries, prin intermediul platformei noastre www.desprealcool.ro, implementăm periodic programe, construim parteneriate și dezvoltăm instrumente care au drept rol creșterea gradului de responsabilizare în ceea ce privește consumul de alcool.”
Andrei Coșuleanu, Fondator Act for Tomorrow: „Odată cu lansarea programului APA, alături de Kaufland România, ne-am propus ca prin abordări creative și inovatoare pentru România să încurajăm oamenii să își schimbe comportamentul și atitudinea față de deșeuri și să aleagă să nu mai arunce deșeurile pe plaje sau în ape, ci să le colecteze selectiv.”
Teia Ciulacu, Președinte ViitorPlus: „După mai mulți ani petrecuți în străinătate, am revenit în țară în 2005 din dorința de a contribui la o românie sustenabilă, unde educăm tinerii despre cum să aibă grijă de mediu, reciclăm, creștem gradul de împădurire din zonele în pericol de deșertificare...„
Gabriela Iordan, RECICLETA: „Chiar dacă în programele ViitorPlus, RECICLAREA ocupă un loc fruntaș, comunicăm importanța unui comportament bazat, în primul rând, pe REDUCEREA consumului și pe REUTILIZARE. Este nevoie de o nouă economie...„
Gabriel Ivan, CHEP România: „CHEP are un model de business sustenabil în esenţa lui, care ne ajută să conectăm consumatorii cu produsele esenţiale vieţii şi să acţionăm într-un mod care scade costurile şi poluarea din supply chain, conservă şi regenerează capitalul natural.
Istoria noastră în România a început în 1991, atunci când prima sticla de Coca-Cola a fost îmbuteliată la Ploiești. De atunci, fiecare an ne-a adus mai aproape de inimile consumatorilor prin băuturile noastre și prin implicarea noastră, iar rădăcinile în comunitatea locală au devenit tot mai puternice.
Cristian Crișan, administrator, dm drogerie markt România: „Folosim o strategie pe termen lung, care se potrivește cu valorile noastre. Credem că fiecare dintre noi este dator să contribuie la îmbunătățirea modului de viață și a comunității în care trăiește, de aceea încercăm să ne implicăm activ în cât mai multe proiecte în care ne regăsim.„
Relațiile sustenabile se construiesc în timp, de aceea investim constant în relația cu stakeholderii noștri și măsurăm impactul pe care îl avem în societatea locală. Construcția afacerii noastre pe baze solide este măsurată anual în raportul de sustenabilitate, iar relația noastră cu comunitățile locale este analizată în raportul de investiții comunitare. Împreună, cele două raportări vorbesc despre investiția noastră în viitor.
Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR, Lidl România: „Printr-o abordare sustenabilă, reușim să ne îndeplinim promisiunea făcută românilor, aceea de a le oferi produse la cel mai bun raport calitate preț. Pentru noi, sustenabilitatea este un demers non-concurențial și concentrat deopotrivă pe reducerea impactului negativ și implementarea unor măsuri cu efecte pozitive asupra societății, mediului și economiei.„
Flora Schmitlin, Manager de Program Harmony Uniunea Europeană: „Suntem cel mai mare producător de biscuiți din lume și este important să ne asigurăm că grâul este cultivat într-un mod sustenabil. Prin programul Harmony, schimbăm modul în care grâul este cultivat și recoltat în Europa. Vrem să oferim consumatorilor produse de înaltă calitate, din materii prime cultivate într-o manieră sustenabilă.”
Interviu cu Stefka Ivanova, Manager Category Planning South Central Europe, Mondelēz International
Ce a fost înainte de proiectarea acestui program? Cum era viaţa lucrătorilor de pe plantaţii?
Ghana și Coasta de Fildeș furnizează 60% din totalul de cacao din lume - totuși o mare parte din producție este produsă de către fermierii mici care se luptă să-și câștige existența.
Irina Butnaru, Corporate Communications Manager - PENNY Market: „Sustenabilitatea este o parte integrantă a strategiei noastre de business și se regăsește în activitățile de zi cu zi pe care le desfășurăm de-a lungul întregului lanț de aprovizionare: de la achiziția materiilor prime până la comercializarea produselor în magazine și consumul final. Suntem conștienți de responsabilitatea noastră și acționăm într-un mod sustenabil.„
Suntem uniți (alături de angajați, parteneri, clienți) într-una dintre cele mai mari familii din România. Având cea mai mare extindere geografică din țară și un puternic ritm de creștere, PROFI ROM FOOD conștientizează impactul pe care activitățile și operațiunile sale îl poate avea asupra societății și asupra mediului înconjurător.
Robert Uzună, Vicepreședinte Corporate Affairs: „Implicarea activă în viața comunității face parte din cultura noastră corporativă. În această direcție dezvoltăm constant comunicarea și implicarea în comunitățile în care suntem activi și demarăm activități care, în timp, devin o componentă a nucleului nostru de responsabilitate socială.„
Interviu cu Cristina Hanganu, Director Comunicare & CSR, Lidl România
Care este strategia Lidl în materie de implicare socială? Ce direcţie oferă în acest sens misiunea şi viziunea companiei în ceea ce priveşte comunitatea în care activează?
În strategia noastră de responsabilitate socială urmărim două obiective principale: să fim relevanți și să contribuim la rezolvarea problemelor din comunitate prin măsuri pe termen lung.
Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC România
Cum a apărut ideea acestui program? Ce stă în spatele acestui proiect? În spatele unui brand și în spatele a tot ceea ce înseamnă Coca-Cola HBC se află aproximativ 30.000 de oameni în 28 de țări. Suntem prezenți în multe comunități, cunoaștem multe realități și căutăm să înțelegem nevoile societății și să ne aducem contribuția la o viață mai bună.
În 2016 și 2017, Kaufland România a investit circa 55 milioane de lei în beneficiul a peste 1,5 milioane de persoane din întreaga țară și a lansat anual câte un raport de prezentare a modului cum s-a implicat în comunitățile locale.
În lunile aprilie și mai anul acesta, Bergenbier a plantat 50.000 de brazi în vestul României, ca parte a campaniei „Te răcorești și reîmpădurești!”. Alături de ONG-ul „Plantăm fapte bune în România” și Ocolul Silvic Abrud RA, voluntarii au reîmpădurit trei zone din vestul României. Inițiativa brandului de bere a venit din dorința de a dărui înapoi naturii din răcoarea pe care aceasta ne-o oferă și este un angajament pe termen lung pentru menținerea și îngrijirea zonelor plantate.
În GSK, scopul nostru este de a îmbunătăţi calitatea vieţii oamenilor, oferindu-le posibilitatea de a realiza mai multe, de a se simţi mai bine și de a trăi mai mult. Toate proiectele derulate de GSK în România se bazează pe nevoile stringente ale românilor în domeniul sănătăţii, nevoi semnalate și de cele mai recente rapoarte ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) și ale Băncii Mondiale.