Packaging
New Generation

3 aprilie 2025
Biavati Events

ALBUM FOTO EDITIA 2024

CONCEPT


Conferința Ambalaje 360 este unicul eveniment ce strânge laolaltă producătorii de ambalaje, producătorii de bunuri de larg consum ce utilizează ambalajele pentru a-și comercializa produsele, producătorii de etichete, colectorii și reciclatorii acestor ambalaje. Ambalaje 360 provoacă o dezbatere în care sunt reprezentate toate verigile din lanțul industrial al ambalajelor, toate companiile cu obiective clare de colectare selectivă și reciclare a ambalajelor puse pe piață.

OBIECTIV


Ambalaje 360 își propune să pună în dezbatere idei și să găsească cele mai eficiente soluții pentru lanțul industrial inovare/producție/utilizare până la consum/colectare selectivă/ reciclare/reutilizare, astfel încât circularitatea ambalajelor să treacă din faza de concept în zona de implementare și execuție, prin reglarea asperităților și conceptelor diferite privind rolul și importanța ambalajului în actul comercial.

TARGET


Ambalaje360 este locul ideal pentru buyerii de ambalaje din industria bunurilor de larg consum, pentru directorii de vânzări din companiile producătoare de ambalaje, pentru directorii operaționali din companiile de colectare, sortare și reciclare. Este locul în care oferta producătorilor de ambalaje și a furnizorilor de servicii de colectare se întâlnește cu cererea producătorilor de bunuri și a necesarului de materii prime pentru reciclatori.

De ce Packaging New Generation?


Este pentru prima dată în istoria retailului de bunuri când ambalajul este abordat cu o importanță egală cu produsul în ceea ce privește rolul ambalajului, scopul ambalajului și costul ambalajului.

Este pentru prima dată în istoria retailului când cel puțin jumătate din ambalajele expuse pe rafturi vor suporta transformări esențiale. Transformări majore de ecodesign – the future of packaging.

Este pentru prima dată când se abordează într-un Regulament european supraambalarea în scop de marketing și când se solicită marketerilor să găsească soluția de a livra consumatorilor toate informațiile pe un singur tip de ambalaj.

Este pentru prima dată când sute de branduri din toate categoriile vor livra simultan informații despre transformări de ambalaj către consumatorii ce vor căuta produsul preferat pe rafturi.

Este pentru prima dată când ne propunem să vorbim deschis despre ambalajele SGR pe care RVM-urile nu le acceptă, despre cauze tehnice, despre cauze de design.

TEMATICĂ

Prin ce pârghii vor atinge Guvernul și Ministerul Mediului obiectivele de țară din PPWR

Ce soluții au companiile pentru atingerea obiectivelor

Provocări pentru colectorii ambalajelor în atingerea acestor obiective

Soluții propuse de reciclatori pentru circularitatea ambalajelor

Cine bate pasul pe loc în Hora Reciclării

Ecodesignul – între nevoile de marketing și eficiența operațională

Viitorul ambalajelor și relația acestora cu consumatorii

Reutilizarea ambalajelor și provocările de infrastructură

Cum vor arăta rafturile magazinelor în iulie 2026

INVITAȚI

În curs de confirmare

CONFIRMAT - Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor
Adrian Corbu, Vicepreședinte Administrația Fondului pentru Mediu
Mihaela Frăsineanu, Consilier de Stat, Cancelaria Primului Ministru


PROGRAM

AMBALAJE 360, ediția a IV-a

PACKAGING NEW GENERATION



Ora 8.30 - Primirea invitaților – Cafeaua de dimineaţă oferită de Beanz de la Strauss România

Ora 9.00 - Deschiderea dezbaterilor. Prezentarea temelor

Ora 9.15 - Panel I - PPWR – Transformarea europeană a ambalajelor din perspectiva locală

• PPWR overview
• PPWR calendar
• Obiective de țară și obiective de companie
• Ce soluții au companiile pentru atingerea obiectiuvelor privind ambalajele puse pe piață
• Provocări și oportunități pentru producătorii și colectorii de ambalaje

Ora 11.00 – Pauză de cafea cu Beanz. Business networking

Ora 11.30 – Panel II - Viitorul ambalajelor și relația acestora cu consumatorii

• The future of packaging
• Cine bate pasul pe loc în Hora Reciclării
• Ecodesignul – între nevoile de marketing și eficiența operațională
• Reutilizarea ambalajelor și provocările de infrastructură
• Cum vor arăta rafturile magazinelor în vara anului 2026

Ora 13.30 – Lunch

Speakeri

Speaker

MIRCEAFECHET

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor

Speaker

MariusBrînzea

Director de Strategie, Reciclad'OR

Speaker

CĂLINPASCU

CEO, Tiplog

Speaker

TEODORAMIGDALOVICI

Fondatoare, The Alternative School & Ambasadoare Cannes Lions

Speaker

RADUPASCU

Director Comercial, RetuRO

Speaker

ConstantinBratu

Director General, Berarii României

Speaker

GEANINȘERBAN

Președinte, Asociația OIREP Ambalaje

Speaker

SORINDINCEA

Secretar general al Asociației Române pentru Ambalaje și Mediu

Speaker

FELICIUPARASCHIV

Director General, Paco Supermarkets și Vicepreședinte ANCMMR

Speaker

RAULPOP

Director Programe, ECOTECA

PARTENERI

Reciclador
TIPLOG
Beanz
TOMRA
RETURO
OIREP Ambalaje
ARAM
MPC
the-alternative-school
inventive marketing
Seqbyte
packshowC
Club-Antreprenor
spot media
Romania-Durabila
The-Diplomat
Club-Economic
ECONOMISTUL

Rezervari

Pret

180 Euro

+ TVA

Rezervați-vă locul la conferință!


3 pași pentru a-ți asigura locul la conferință:
1. Consultă PLANUL SĂLII pentru a-ți alege locul și masa dar și pentru a vedea lista companiilor confirmate! (Ex.: masa 1, loc a, b, c...)
2. Completează FORMULARUL DE REZERVAREFORMULARUL DE REZERVARE și în cel mai scurt timp revenim cu factura proformă!
3. Plătește în 72 de ore și pregătește-te de conferință!

DISCOUNT PENTRU Grupuri

5% pentru 2 pachete
7% pentru 3-4 pachete
8% pentru 5 sau mai multe pachete

ARTICOLE

Ministrul mediului vrea ca în fiecare sat sau comună să existe un centru de colectare pentru ambalajele SGR. Dar este oare eficient?

În cadrul breefingului organizat după ședința de guvern de săptămâna trecută, ministrul mediului, Mircea Fechet, a declarant că nu este mulțumit de modul în care funcționează SGR, în ciuda rezultatelor spectaculoase pe care compania RetuRO a reușit să le obțină în primul an de funcționare a sistemului.

Ne întoarcem la dozatoare! 10% din spațiul de vânzare va fi destinat instalațiilor de reîncărcare

Spațiile comerciale cu o suprafață mai mare de 400 metri pătrați vor aloca o suprafață de minim 10 % din suprafața de vânzare pentru instalații de reumplere ale diferitelor branduri, atât pentru produse alimentare cât și pentru produse nonalimentare. Această prevedere este parte din noul Regulament (UE) 2025/40 privind ambalajele și deșeurile din ambalaje – PPWR -, publicat pe 22 ianuarie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Comisia Europeană: Nu există dispoziții în legislația națională din România care să încurajeze utilizarea de alternative durabile la plasticul de unică folosință pentru alimente

Comisia Europeană solicită României să transpună corect Directiva privind materialele plastice de unică folosință. Printr-o scrisoare de punere în întârziere transmisă în prima jumătate a lunii februarie(INFR(2024)2266.

Schimbări radicale pe piața ambalajelor în 2025

Consiliul European a adoptat în mod oficial PPWR -The Packaging and Packaging Waste Regulation- regulamentul privind ambalajele și deșeurile de ambalaje. Regulamentul stabilește norme unitare pentru ambalaje și obiective atât pentru companii, cât și pentru țările membre și elimină asfel diferențele dintre măsurile adoptate în baza Directivei privind ambalajele de fiecare stat membru.